Инструкция за правила и мерки за работа на Районен съд Лом в условията на пандемия
УТВЪРДИЛ:
АДМИНИСТРАТИВЕН РЪКОВОДИТЕЛ
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА РС ЛОМ
АЛБЕНА МИРОНОВА
Утвърдена със Заповед № А- 66/21.05.2020г.
Изменена със Заповед № А-100/03.11.2020г.
Изменена със Заповед № А- 53/03.06.2021г.
И Н С Т Р У К Ц И Я
ЗА ПРАВИЛА И МЕРКИ ЗА РАБОТА В РАЙОНЕН СЪД – ЛОМ В УСЛОВИЯТА НА ПАНДЕМИЯ
I. Относно достъпа до сградата на Районен съд - Лом
1. Отменена, считано от 04.06.2021г.
2. Разрешава се достъпът на участниците по дела, насрочени за конкретен ден и час, при следните условия:
• Задължителна дезинфекция на входовете при влизане;
• Всички влизащи в съдебните сгради трябва да носят маски. Лица без поставени предпазни маски за лице не се допускат в сградата на съда.
• Възобновява се приемът на граждани в приемния ден /всеки четвъртък от 14,00ч./ на Административния ръководител-Председател на Районен съд – Лом, след предварително записване
• Осъществяване на контрол, насочен към недопускане на лица с външно проявена симптоматика на заболяването.
3. Отменена, считано от 04.06.2021г.
4. Отменена, считано от 04.06.2021г.
5. Отменена, считано от 04.06.2021г.
6. Отменена, считано от 04.06.2021г.
7. Отменена, считано от 04.06.2021г.
8. Отменена, считано от 04.06.2021г.
9. Отменена, считано от 04.06.2021г.
10. Да не се допуска от служителите на ОЗ Охрана гр. Монтана струпването на хора пред входа на сградата, службата по вписванията, коридорите, регистратурата, службите и деловодствата на съда.
II. Относно режима на достъп до съдебните зали и провеждане на открити съдебни заседания
Призованите лица за насрочените за деня дела следва да се допускат и да изчакват по посочения по-горе ред, а именно:
1. Отменена, считано от 04.06.2021г.
2. Отменена, считано от 04.06.2021г.
3. Отменена, считано от 04.06.2021г.
4. Делата да се насрочват в графиците през по-голям времеви интервал помежду им (напр.20 мин. или 30 мин.) за да може залите да бъдат проветрявани и дезинфекцирани. Преценката за времевия интервал е на съдията докладчик.
5. По преценка на съдията докладчик разглеждането на дела може да се извърши чрез видеоконферентна връзка, в т.ч. чрез интернет приложения, до отпадане на всички мерки и опасността по повод застрашаващото живота и здравето заболяване COVID-19.
6. Когато няма обективна възможност за спазване на мерките за безопасност, дело във вече подготвен и обявен график може да се отсрочи, след съгласуване между съдията и административният ръководител на съда за друга дата, към която би могло да се осигури нормалното му разглеждане или по обоснована преценка, за период след отпадане на опасността от заболяването.
7. Въвежда се електронен регистър, в който да се отразяват тези дела. В регистъра да се посочва номерът на делото, съдията-докладчик, причина за отсрочване, дата на насрочване.
8. Отменена, считано от 04.06.2021г.
9. Отменена, считано от 04.06.2021г.
10. Отменена, считано от 04.06.2021г.
11. Отменена, считано от 04.06.2021г.
12. Съдиите да не насрочват няколко дела в един и същи час занапред, както и да насрочват по-малък брой дела през по-голям интервал от време помежду им.
III. Относно работата на службите/деловодствата
1. Деловодствата – гражданско, наказателно, Бюро съдимост, архив, служба регистратура и служба съдебно изпълнение да работят с граждани и адвокати със следното работно време: сутрин от 9.00 -12.00 ч., след обяд 14.00-16.00 ч.
2. Отменена, считано от 04.06.2021г.
3. Изплащането на възнаграждения на вещи лица, съдебни заседатели и всякакви други плащания да се организират при възможност по банков път, при невъзможност - в определеното работно време по т.2 от раздел III.
4. Съдебни книжа могат да се подават с квалифициран електронен подпис чрез Единния портал за електронно правосъдие или на обявения от Районен съд - Лом електронен адрес/електронни адреси.
5. Да се изпращат съдебни книжа по електронен път на страните или техните представители, в случай, че има постъпило писмено заявление за получаване на съдебни книжа по електронен път.
6. При възможност вещите лица да получават по електронен път необходимите за изготвяне на експертизата книжа, както и входиране на готовите експертизи по електронен път.
7. До официалното обявяване на отпадане на риска от зараза при възможност, призоваването на делата да се осъществява по телефон или на електронен адрес, със съответното удостоверяване.
8. Системен администратор да постави на интернет страницата на съда каталог на всички електронни услуги, които се извършват от съда, както и актуалните електронни адреси.
IV. Относно работата на призовкарите при Районен съд – Лом
1. Призовкарите да бъдат снабдявани ежедневно с необходимите подходящи средства за безопасно извършване на дейността им.
2. Да се връчват ежедневно на възможен брой призовки и съобщения - по приоритети.
3. В квартали на града, с компактно население на болни от COVID-19 или под карантина, установено от здравните власти, да не се връчват съдебни книжа до отпадане на обективната причина.
V. Отменена, считано от 04.06.2021г.
VI. Относно: мерките за безопасност
1. Да се постави автоматичен дезинфектант на входа на съдебната сграда.
2. Да се поставят дезинфектанти във всички общодостъпни помещения, вкл. конвойното помещение.
3. Общо достъпните помещения, работните помещения и съдебните зали да се проветряват редовно.
4. Коридорите на съдебната палата да бъдат проветрявани при възможност постоянно.
5. Да се извършва дезинфекция на общите части на съдебната сграда –, както следва: в 10,00ч. и в 16,00ч., като в съдебните зали дезинфекцията да се извършва без присъствие на магистрати, съдебни служители, адвокати и граждани, във времето на обявения график или съобразно разпорежданията на председателите на съдебните състави.
6. Съдиите и служителите стриктно да следват хигиенните мерки, препоръчани от здравните власти, в това число дезинфекция и хигиена на работното място и периодично използване на предоставените дезинфектиращи препарати, ръкавици, маски и други предпазни средства.
7. Служители, които чувстват здравословни неразположения, /отпадналост, повишена телесна температура, кашлица, кихане/, да уведомят административния секретар и личния си лекар, както и да не се явяват на работа, за което да представят съответен документ /болничен лист/.
8. Чистачите периодично но не по-малко от два пъти на ден да извършват дезинфекция, чрез почистване със спирт на често докосваните повърхности - плотове на гишетата в регистратура и деловодствата, стъклени/плексигласови прегради, дръжки на врати, парапети и др.
9. При непосредствено обслужване на граждани, адвокати и др., изискващо разстояние по-малко от 1,5м. е задължително използването на защитна маска за лице или предпазен шлем. По изключение се допуска обслужването да се извършва без защитна маска/шлем, когато са осигурени механични прегради от стъкло или др. прозрачен материал, позволяващ влажно почистване или дезинфекция.
10. По време на съдебното заседание, по възможност да се спазва необходимата дистанция между съдебния секретар, съдебния състав и участниците в процеса.
11. Отменена, считано от 04.06.2021г.
12. Запазва се възможността за дистанционна работа на магистратите, в дните, в които не са насрочени открити съдебни заседания и не са дежурни по график.